Jongvolwassenen coaching
Als jongvolwassenen van 18 tot en met 25 word je geconfronteerd met jezelf als je start met een vervolgstudie of met werken.
Zo heb je bepaalde verwachtingen van de studie en het studeren. Vanuit de opleiding worden er eisen aan je gesteld en deze kunnen anders zijn dan je verwachtte. Hoe ga je daarmee om en hoe zorg je ervoor dat je voldoet aan de eisen? Hoe voorkom je dat je moet stoppen met de studie en hoe weet je dat je de juiste studie hebt gekozen? Wat is de goede studie-aanpak?
Ook een (eerste) werkgever heeft (soms hoge) verwachtingen van je en stelt eisen aan de kwaliteit van jouw werk. Er wordt van je verwacht dat je proactief bent en zaken direct oppakt. Als je iets niet weet ben jij degene die de vragen moet stellen. Ook als werknemer houdt het leren niet op. De begeleiding kan soms minimaal zijn en je vindt het lastig om elke keer weer van alles te vragen, maar inmiddels loop je wel vast.
In mijn werk als leidinggevende van jonge docenten en als ouder van jongvolwassenen heb ik ervaring in het begeleiden van studie en werk. Aan de hand van diverse methodieken gaan we na welke belemmeringen je ervaart en hoe je die kunt aanpakken.
Om te ontdekken wat je energie oplevert en wat energie kost kun je de ACT-meting doen. Deze meting laat zien hoe je meer balans in jouw leven krijgt; bijvoorbeeld tussen werk en privé.